Piątek – 02.04.2021r.

  1. „Mały ekolog”- rozmowa podsumowująca wiadomości z całego tygodnia

Rodzic zadaje pytania i prosi dziecko o odpowiedź. Przykładowe pytania:

– Co trzeba zrobić, żeby było czysto wokół nas?

– Jakim pojazdem są zabierane śmieci?

– Gdzie wywozi się śmieci?

– Czego roślina potrzebuje, aby zdrowo rosnąć?

– Co to znaczy „segregacja odpadów”, „recykling”?

– Czy wszystkie śmieci trzeba wyrzucać?

– Co ma wspólnego cytryna i deszczówka?

– Czy można papier i szkło wrzucać do jednego pojemnika na śmieci?

– O czym trzeba pamiętać podczas mycia zębów?

– Do jakiego pojemnika wyrzucamy słoik po dżemie?

  1. „Co byłoby, gdyby…?” – zabawa słowna z wykorzystaniem techniki niedokończonych zdań.

Rodzic rozpoczyna wypowiedź, a dzieci podają pomysły na ich dokończenie, np. Gdybyśmy nie chronili przyrody, to… Gdyby wszyscy dbali o świat, to… Gdyby nie było lasów, to… Gdyby nie było zwierząt, to… Gdybyśmy nie sprzątali, to…

  1. „Przyrodnik obserwuje”- zabawa z gestem.

Za każdym razem, gdy Rodzic wypowie zdanie: Przyrodnik obserwuje…, dziecko formuje z dłoni „lornetkę” i przykłada ją do oczu.

Przyrodnik obserwuje…. pająka robiącego pajęczynę.

jedna dłoń ułożona w pionie z rozłożonymi palcami,

wokół palców krąży palec wskazujący drugiej dłoni- potem zmiana rąk

Przyrodnik obserwuje…. lecące ptaki.

skrzyżowanie dłoni w nadgarstkach, machanie jak skrzydełkami

Przyrodnik obserwuje…. kiełkujące rośliny.

położenie jednej dłoni na drugiej i ułożenie poziomo, następnie przeciskanie palców dłoni leżącej pod spodem między palcami dłoni na wierzchu- potem zmiana ułożenia dłoni i powtórzenie

Przyrodnik obserwuje…. mrówkę w mrowisku.

wchodzenie palcami jednej dłoni od łokcia do palców

i schodzenie ku łokciowi po zewnętrznej stronie przedramienia

 

  1. „Pod dyktando” – zabawa utrwalająca kierunki.

Rodzic chowa w pokoju dowolny przedmiot, następnie prosi dziecko o odnalezienie go zgodnie z poleceniem (np. dwa kroki do przodu, jeden krok w prawo, trzy kroki w lewo, jeden do tyłu, w tył zwrot, dwa kroki do przodu itd.) Można odwrócić role. To dziecko chowa i podaje instrukcje Rodzicowi. Zabawę można powtórzyć kilka razy. Następnie wykonuje zadanie w kartach pracy 6latki s.64, 5latki s.43.

  1. „Znam kierunki”- zabawy utrwalające kierunki

https://www.matzoo.pl/zerowka/kierunki_47_321

  1. „Ćwiczenia gimnastyczne”- zakręć kołem i wykonaj ćwiczenia

https://wordwall.net/pl/resource/906484/%C4%87wiczenia-przedszkole

 Język Angielski – utrwalamy wiadomości z środy 🙂

 

Skacze zajączek po lesie,
I życzenia Wam niesie.
Przez pisanki przeskakuje,
Alleluja wykrzykuje,
Po czym znika w długich susach,
Cały mokry od dyngusa!

Wesołych Świąt 🙂