Wtorek – 06.04.2021r.
Tematyka tygodnia: „Kwiecień – plecień”
Witam Was serdecznie po Świętach .
Mam nadzieję,że się udały i wszystkich odwiedził zajączek 🙂
1. „A za oknem…” – rozmowa kierowana na temat obserwowanych zjawisk pogodowych. Zaobserwujmy pogodę za oknem, spróbujmy razem z dzieckiem opisać pogodę za oknem.
2. Posłuchajcie proszę wiersza:
,,Kwiecień plecień”
Pytały się pąki drzewa:
-Czemu słonko to dogrzewa,
to się w chmury ciemne kryje
i deszcz lunie, wiatr zawieje ?
Chciałyśmy się zazielenić ,
a tu zimno jak w jesieni!…
Na to drzewo im odpowie:
-Znacie o kwietniu przysłowie?
Kwiecień – plecień , bo przeplata
trochę zimy, trochę lata.
H. Ożogowska
„Kwiecień plecień bo przeplata – trochę zimy ,trochę lata” – wyjaśnienie dzieciom znaczenia przysłowia z wykorzystaniem piktogramów zjawisk
atmosferycznych charakterystycznych dla wczesnej wiosny, jak np.: słońce, deszcz,śnieg,wiatr, zachmurzenie,
Posłuchajcie teraz piosenki o zmiennym kwietniu.
https://www.youtube.com/watch?v=v_uIhX6WpYM
Czy potrafić odgadnąć, jaką pogodę pokazują poszczególne obrazki?
3. „Odgłosy wiatru” – zabawa logopedyczno – ruchowa. Wykonywanie prostych ćwiczeń artykulacyjnych naśladujących odgłosy wiatru – dziecko naśladuje odgłosy wiatru za pomocą głosek: s, z, sz, . Następnie do zabawy dokładamy ruch. Będzie potrzebna chustka lub apaszka. Dzieci naśladują wiatr poruszając chustką nad głową (wykonują dowolne ruchy naśladując poruszanie się chustki na wietrze)
4. „Spacer małego badacza” – ta zabawa to zaproszenie do wspólnego spaceru ukierunkowana na obserwacje pogody; np.porównywanie chmur na niebie do zwierząt, badanie kierunku wiatru za pomocą np. wstążeczki zawiązanej na patyku, można tez zabrać chustkę, z którą bawiliście się w domu.
Język Angielski – 06.04.2021r.
Animals on the farm
Zapraszam Was do wspólnego tańca 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=7m-Di2OB_TU
The Animals on the farm – song
Link: https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg
Propozycja słówek:
Duck /dak/ – kaczka
Mice /majs/ – mysz
Chicken /cziken/ – kurczak
Pig /pig/ – świnka
Goat /gołts/ – koza
Sheep /szip/ – owca
Horse /hors/ – koń
Cow /kał/ – Krowa
Cock / kok/ – Kogut
Teraz posłuchajcie piosenki o zwierzątkach i spróbujcie naśladować ich odgłosy:
https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo
Następnie wyciągnijcie rączkę do przodu i spróbujcie zaśpiewać piosenkę o zwierzątkach z farmy:
https://www.youtube.com/watch?v=MaHWFODvtfU
W razie problemów z wymową zapraszam do korzystanie ze słownika https://www.diki.pl/