Wtorek – 06.04.2021r.

Tematyka tygodnia: „Kwiecień – plecień”

 

Witam Was serdecznie po Świętach .

Mam nadzieję,że się udały i wszystkich odwiedził zajączek 🙂

 

1. „A za oknem…” – rozmowa kierowana na temat obserwowanych zjawisk pogodowych. Zaobserwujmy pogodę za oknem, spróbujmy razem z dzieckiem opisać pogodę za oknem.

2. Posłuchajcie proszę wiersza:

,,Kwiecień plecień”

Pytały się pąki drzewa:
-Czemu słonko to dogrzewa,
to się w chmury ciemne kryje
i deszcz lunie, wiatr zawieje ?
Chciałyśmy się zazielenić ,
a tu zimno jak w jesieni!…
Na to drzewo im odpowie:
-Znacie o kwietniu przysłowie?
Kwiecień – plecień , bo przeplata
trochę zimy, trochę lata.

H. Ożogowska

„Kwiecień plecień bo przeplata – trochę zimy ,trochę lata” – wyjaśnienie dzieciom znaczenia przysłowia z wykorzystaniem piktogramów zjawisk

atmosferycznych charakterystycznych dla wczesnej wiosny, jak np.: słońce, deszcz,śnieg,wiatr, zachmurzenie,

Posłuchajcie teraz piosenki o zmiennym kwietniu.

https://www.youtube.com/watch?v=v_uIhX6WpYM

Czy potrafić odgadnąć, jaką pogodę pokazują poszczególne obrazki?

3. „Odgłosy wiatru” – zabawa logopedyczno – ruchowa. Wykonywanie prostych ćwiczeń artykulacyjnych naśladujących odgłosy wiatru   – dziecko naśladuje odgłosy wiatru za pomocą głosek: s, z, sz, . Następnie do zabawy dokładamy ruch. Będzie potrzebna chustka lub apaszka. Dzieci naśladują wiatr poruszając chustką nad głową (wykonują dowolne ruchy naśladując poruszanie się chustki na wietrze)

4. „Spacer małego badacza” – ta zabawa to zaproszenie do wspólnego spaceru ukierunkowana na obserwacje pogody; np.porównywanie chmur na niebie do zwierząt, badanie kierunku wiatru za pomocą np. wstążeczki zawiązanej na patyku, można tez zabrać chustkę, z którą bawiliście się w domu.

 

Język Angielski  – 06.04.2021r.

Animals on the farm

Zapraszam Was do wspólnego tańca 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=7m-Di2OB_TU

 

The Animals on the farm – song

Link: https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg

Propozycja słówek:

Duck /dak/ – kaczka

Mice /majs/ – mysz

Chicken /cziken/ – kurczak

Pig /pig/ – świnka

Goat /gołts/ – koza

Sheep /szip/ – owca

Horse /hors/ – koń

Cow /kał/ – Krowa

Cock / kok/ – Kogut

 

Teraz posłuchajcie piosenki o zwierzątkach i spróbujcie naśladować ich odgłosy:
https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo

 

Następnie wyciągnijcie rączkę do przodu i spróbujcie zaśpiewać piosenkę o zwierzątkach z farmy:
https://www.youtube.com/watch?v=MaHWFODvtfU

 

W razie problemów z wymową zapraszam do korzystanie ze słownika https://www.diki.pl/