Środa – 14.04.2021r.
- Wprowadzenie do tematu poprzez czytanie rymowanki:
Ufoludki, ufoludki,
to zielone krasnoludki.
Ich telepatyczne różdżki
są ni z gruszki, ni z pietruszki.
Mają sympatyczne brzuszki
i podobne są do gruszki.
Chodzą po zielonych dróżkach,
na swych bardzo krótkich nóżkach.
- Rozmowa na temat innych mieszkańców kosmosu
– Czy jesteśmy sami w kosmosie?
– A kim są ufoludki?
– Gdzie mieszkają ufoludki?
– Jak inaczej nazywamy przybyszy z kosmosu?
– Kto wie, jak wyglądają ufoludki?
– A skąd wiemy jak oni wyglądają?
- „Kosmita”- masaż relaksacyjny
Była sobie mleczna droga
rysujemy na plecach dziecka palcem krętą linię
pełna wielu błyszczących gwiazd.
stukamy palcami po plecach
Na jednej z planet
rysujemy palcem koło
ufoludek mieszka co chude nóżki ma.
dwoma palcami rysujemy na plecach dwie linie
Ma duże zielone uszy
łaskoczemy dziecko w uszy
i szyję długą ma.
gładzimy szyję dziecka
Dwa okrągłe brzuszki
dwoma palcami rysujemy dwa kółka
i śmieje się ha, ha, ha.
łaskoczemy dziecko w brzuszek
- „Litera Ff”- prezentacja nowej litery małej i wielkiej, pisanej i drukowanej
– omówienie kształtu litery,
– pisanie litery ręką w powietrzu, na dywanie, na tacce z kaszą manną,
–układanie kształtu litery „f” na kartce z kawałków włóczki, guzików, koralików,
– wymienianie wyrazów z „f” na początku wyrazu, w środku, na końcu
– wykonywanie następujących zadań: ułóż zdanie z wyrazem – foka, podaj wyraz rymujący się ze słowem fotel, podaj zdrobnienie od słowa farba, podziel na sylaby – fortepian, podziel na głoski wyraz flaga itp.
– czytanie głoski „f” w połączeniu z samogłoskami: fa, fe, fi, fo, fu, fy, af, ef, if, of, uf, yf.
– kończenie słów zaczynających się poszczególnymi sylabami. Rodzic podaje pierwszą sylabę wyrazu. Dziecko próbuje dokończyć. ( fa… (fasola), fi … (filiżanka), fo…. (foka) itp.)
– wykonanie zadania w karcie pracy ( 6latki, s.52-54, 5-latki, s.63,39)
- „ Dziecięce F”- zabawa ruchowa
Dziecko porusza się przy dźwiękach dowolnej muzyki. Na przerwę w utworze zadaniem dziecka jest ułożenie swojego ciała tak, aby przypominał wyglądem literę „f”. Zabawę powtarzamy.
- „Wyprawa w kosmos” – ćwiczenia w formie opowieści ruchowej
https://www.youtube.com/watch?v=DBYZXW0PqmA&t=60s
Język Angielski – 14.04.2021r.
1. „Hello!”- śpiewamy dobrze nam znaną piosenkę
https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
2. „What`s the weather like?” /łots de łeder lajk/- utrwalamy słowa związane z pogodą
cloudy /klałdi/ – pochmurno
sunny /sani/ – słonecznie
rainy /rejni / -deszczowo
snowy /snołi/ – śnieżnie
windy / łindi/ – wietrznie
stormy /stormi/- burzowo
3. „Szybko-wolno”- utrwalamy poznane słowa
Rodzic pokazuje obrazek pogody, a dziecko wypowiada jego nazwę powoli. Następnie , wypowiada je trzykrotnie bardzo szybko. W ten sam sposób postępujemy z kolejnymi kartami.
4 „What`s the weather like?” – zabawa
Rodzic rozkłada na dywanie lub stoliku karty pogody obrazkiem do dołu. Dziecko wybiera jedną, odwraca i mówi: np. It’s cloudy /its klałdi/ jest pochmurno . Zabawę powtarzamy kilkukrotnie.
5. „What’s the weather”- zabawa ruchowa przy piosence
https://www.youtube.com/watch?v=KUSbazn3STo&feature=youtu.be