Środa – 14.04.2021r.

  1. Wprowadzenie do tematu poprzez czytanie rymowanki:

Ufoludki, ufoludki,

to zielone krasnoludki.

Ich telepatyczne różdżki

są ni z gruszki, ni z pietruszki.

Mają sympatyczne brzuszki

i podobne są do gruszki.

Chodzą po zielonych dróżkach,

na swych bardzo krótkich nóżkach.

  1. Rozmowa na temat innych mieszkańców kosmosu

– Czy jesteśmy sami w kosmosie?

– A kim są ufoludki?

– Gdzie mieszkają ufoludki?

– Jak inaczej nazywamy przybyszy z kosmosu?

– Kto wie, jak wyglądają ufoludki?

– A skąd wiemy jak oni wyglądają?

  1. „Kosmita”- masaż relaksacyjny

Była sobie mleczna droga

rysujemy na plecach dziecka palcem krętą linię

pełna wielu błyszczących gwiazd.

stukamy palcami po plecach

Na jednej z planet

rysujemy palcem koło

ufoludek mieszka co chude nóżki ma.

dwoma palcami rysujemy na plecach dwie linie

Ma duże zielone uszy

łaskoczemy dziecko w uszy

i szyję długą ma.

gładzimy szyję dziecka

Dwa okrągłe brzuszki

dwoma palcami rysujemy dwa kółka

i śmieje się ha, ha, ha.

łaskoczemy dziecko w brzuszek

  1. „Litera Ff”- prezentacja nowej litery małej i wielkiej, pisanej i drukowanej

– omówienie kształtu litery,

– pisanie litery ręką w powietrzu, na dywanie, na tacce z kaszą manną,

 –układanie kształtu litery „f” na kartce z kawałków włóczki, guzików, koralików,

–  wymienianie wyrazów z „f”  na początku wyrazu, w środku, na końcu

–  wykonywanie następujących zadań: ułóż zdanie z wyrazem – foka, podaj wyraz rymujący się ze słowem fotel, podaj zdrobnienie od słowa farba, podziel na sylaby – fortepian, podziel na głoski wyraz flaga itp.

–  czytanie głoski „f” w połączeniu z samogłoskami: fa, fe, fi, fo, fu, fy, af, ef, if, of, uf, yf.

–  kończenie słów zaczynających się poszczególnymi sylabami. Rodzic podaje pierwszą sylabę wyrazu. Dziecko próbuje dokończyć. ( fa… (fasola), fi … (filiżanka), fo…. (foka) itp.)

–  wykonanie zadania w karcie pracy ( 6latki, s.52-54, 5-latki, s.63,39)

  1. „ Dziecięce F”- zabawa ruchowa

Dziecko porusza się przy dźwiękach dowolnej muzyki. Na przerwę w utworze zadaniem dziecka jest ułożenie swojego ciała tak, aby przypominał wyglądem literę „f”.  Zabawę powtarzamy.

  1. „Wyprawa w kosmos” – ćwiczenia w formie opowieści ruchowej

https://www.youtube.com/watch?v=DBYZXW0PqmA&t=60s

 

 

Język Angielski – 14.04.2021r.

1. „Hello!”- śpiewamy dobrze nam znaną piosenkę

https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

2. „What`s the weather like?” /łots de łeder lajk/- utrwalamy słowa związane z pogodą

cloudy /klałdi/ – pochmurno

sunny /sani/ – słonecznie

rainy /rejni / -deszczowo

snowy /snołi/ – śnieżnie

windy / łindi/ – wietrznie

stormy /stormi/- burzowo

3. „Szybko-wolno”- utrwalamy poznane słowa

Rodzic pokazuje obrazek pogody, a  dziecko wypowiada jego nazwę powoli. Następnie , wypowiada  je trzykrotnie bardzo szybko. W ten sam sposób postępujemy z kolejnymi kartami.

4 „What`s the weather like?” – zabawa

Rodzic rozkłada na dywanie lub stoliku karty pogody obrazkiem do dołu. Dziecko wybiera jedną, odwraca i mówi: np. It’s cloudy /its klałdi/ jest pochmurno . Zabawę powtarzamy kilkukrotnie.

5. „What’s the weather”- zabawa ruchowa przy piosence

https://www.youtube.com/watch?v=KUSbazn3STo&feature=youtu.be