Pątek – 09.04.2021r.

Witam Was, moje Jeżyki! Gotowi na zajęcia? No to zaczynamy! 🙂

Teraz dowiemy się, w jaki sposób dzięki książkom informacje wędrują od człowieka do człowieka. Przygotujcie białe kartki A4 i piłeczki najlepiej pingpongowe.

  • Przekazywanie wiedzy – zabawa integracyjna. Rodzic prosi dzieci, żeby wzięło jedną białą kartkę i złożyło ją na pół, w taki sposób, jakby trzymało w rękach książkę. Rodzic wyjaśnia, że dzięki książkom informacje wędrują od człowieka do człowieka. Dziecko trzyma w dłoni taką samą „książkę” jak Rodzic. Rodzic rozkłada swoją i umieszcza na niej piłeczkę. Piłeczka jest symbolem informacji, którą pisarz chce przekazać czytelnikowi. Rodzic podaje piłeczkę ze swojej kartki do kartki dziecka stojącego obok niego, a ono przekazuje ją z powrotem Rodzicowi – należy tak manipulować arkuszem papieru, żeby nie przekazywać piłeczki w inny sposób, niż przez przełożenie jej bez dotykania z arkusza na arkusz.

Środki dydaktyczne: biała kartka dla każdego uczestnika zabawy, piłeczka

Świetnie Wam poszło! W takim razie, przechodzimy do kolejnej zabawy. Drogie Jeżyki, poproście Rodziców o włączenie utworu „Fiesta aymara”. Przygotujcie książki i zaczynamy ” 🙂

  • ƒ Muzyczne książki – zabawa muzyczno-rytmiczna. Rodzic odtwarza nagranie utworu „Fiesta aymara”. W trakcie trwania utworu dzieci wykonują następujące czynności:
  • uderzanie w tempie ćwierćnutowym w okładkę książki ułożonej przed dzieckiem na podłodze;
  • uderzanie w tempie ósemkowym w okładkę książki ułożonej przed dzieckiem na podłodze;
  • na przemian unoszenie książki ponad głowę i opuszczanie w tempie ćwierćnutowym;
  • przyciskanie książki do piersi i uderzanie na przemian otwartymi dłońmi w okładkę w tempie ósemkowym;
  • układanie kolejno książki z prawej strony, na kolanach, z lewej strony i na powrót na kolanach w tempie ćwierćnutowym;
  • ułożenie książki na kolanach, uderzanie na przemian dłońmi w podłogę z prawej i lewej strony ciała w tempie ósemkowym.

Rodzic może kompilować układ z opisanych powyżej czynności w dowolny sposób, dostosowując go do możliwości dzieci.

Środki dydaktyczne: książka dla dziecka, utwór:

https://www.youtube.com/watch?v=WvjoVAEIUNw

Teraz pobawimy się w wyliczanki 🙂

  • Tworzenie melodii do wyliczanek – zabawa muzyczna. Dzieci powtarzają za Rodzicem proste rymowanki o postaciach z bajek. Dzieci śpiewają je na wymyślone przez siebie melodie. Przykładowe rymowanki:

Ene, due, rabe, pocałujesz żabę,

Zamieni się w królewicza,

taki w bajkach zwyczaj!

Raz Kopciuszek, ele-mele,

Zgubił szklany pantofelek.

Książę błąka się i szuka,

Może do mnie też zastuka?

Raz dwa trzy, dziś królewną jesteś ty!

Malowana bryczka,

para białych koni,

do krainy bajek jadę,

nikt mnie nie dogoni!

Magdalena Ledwoń (na podstawie tradycyjnych wyliczanek)

UDANEJ ZABAWY!