Środa – 07.04.2021r.

  1. „Różne miejsca na ziemi” – rozwiązywanie zagadek słownych

Rodzic czyta zagadki o różnych środowiskach przyrodniczych.

Bywa sosnowy, brzozowy bywa,

jest stary albo młody.

A na wakacjach chętnie w nim zrywasz

poziomki i jagody. (las)

Zielony dywan,

na nim kwiatów tyle.

Piją z nich nektar pszczoły,

osy i motyle. (łąka)

Są w nim trawniki,

fontanna nawet.

Są drzewa, krzewy

i mnóstwo ławek. (park)

Podczas pogody

błękitem się mieni.

A podczas sztormu

burzy się i pieni. (morze)

Dąży w prawo, w lewo

lub płynie na wprost,

lecz by ją przekroczyć,

trzeba znaleźć most. (rzeka)

Zamieszkana lub bezludna

mała albo spora,

gdzieś na środku oceanu,

morza lub jeziora. (wyspa)

Następnie Rodzic wymienia dziecku zwierzęta związane z miejscami z zagadek. Zadaniem dziecka jest ich właściwe dopasowanie, np. pszczoła, motyl – łąka; dzięcioł, jeż – las; wiewiórka, gołąb – park; rekin, delfin – morze; pstrąg- rzeka, małpa, papuga – wyspa.

  1. „Sylaby na opak”– zabawa słowna. Rodzic podaje wyraz związany z omawianą tematyką sylabizując go od tyłu. Zadaniem dziecka jest odgadnąć, o jakie słowo chodzi.

ka-rze ( rzeka), mia-zie (ziemia), rze-mo ( morze), dy-lą (lądy), pa-wys (wyspa),

  1. „Zwierzęta żyjące na ziemi”– zabawa ruchowa. Dziecko rzuca kostką do gry, w zależności jaka ilość oczek wypadnie wykonuje odpowiednią czynność.

• Kaczka- przechadzaj się jak kaczka z plecami wyprostowanymi i  nogami rozstawionymi

• Rak- poruszaj się jak rak do tyłu

• Bocian- chodź jak bocian, podnosząc wysoko kolana

• Pingwin- chodź jak pingwin robiąc małe kroczki i trzymając ręce wzdłuż ciała

• Wąż – wij się jak wąż pełzając po podłodze

• Orzeł- lataj jak orzeł, szeroko rozłóż ręce i machaj nimi

  1. „Litera G”– Prezentacja nowej litery małej i wielkiej, pisanej i drukowanej

– omówienie kształtu litery,

– pisanie ręką w powietrzu i na dywanie

– układanie kształtu litery „g” na kartce z kawałków włóczki, koralików,

–  wymienianie wyrazów z „g”  na początku wyrazu, w środku, na końcu

–  wykonywanie następujących zadań: ułóż zdanie z wyrazem – górnik, podaj wyraz rymujący się – gruszka, podaj zdrobnienie  – garnek, podziel na sylaby – gniazdo, podziel na głoski wyraz góra

–  czytanie głoski g w połączeniu z samogłoskami: ga, ge, gi, go, gu, gy, ag, eg, ig, og, ug, yg.

–  wykonanie zadania w karcie pracy (6latki,s. 36-38, 5latki, s.61, 30,31)

  1. „Zbieramy kółeczka”– zabawa ruchowa (potrzebne będą kółka- zielone i żółte)

Na dywanie Rodzic rozsypuje kółeczka w kolorze żółtym i zielonym. Dziecko spaceruje, a Rodzic wymienia  różne wyrazy, jeżeli w wyrazie będzie głoska „g” dziecko bierze jedno kółeczko żółte, jeżeli nie będzie w wyrazie głoski „g” dziecko bierze jedno kółeczko zielone.

  1. Ćwiczenia gimnastyczne w podskokach

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU