Środa – 07.04.2021r.
- „Prognoza pogody” – zabawa dydaktyczna.
Rodzic wraz z dzieckiem ogląda prognozę pogody dla Polski.
https://www.youtube.com/watch?v=3t33fvl-H10
Po jej wysłuchaniu przedszkolak wymienia zjawiska pogodowe, które się w niej pojawiły, a także inne elementy składające się na prognozę. Po prezentacji Rodzic prowadzi z dziećmi rozmowę: Gdzie można zobaczyć albo usłyszeć prognozę pogody? Kto ją prezentuje? Kto ją przygotowuje? Dla kogo jest przygotowywana? Czy zawsze się sprawdza? Później w uproszczony sposób tłumaczy, czym zajmuje się meteorolog, a czym – synoptyk: Meteorolog zajmuje się pracą badawczą, analizą warunków, zjawisk atmosferycznych, a synoptyk opracowaniem prognoz pogodowych. Następnie dziecko występuje w roli prezentera i przedstawia prognozę przy mapie Polski wzbogaconej o symbole pogody. (zał.1)
- „Pogodowe zagadki” – słuchowe rozpoznawanie odgłosów pogody, nazywanie usłyszanych dźwięków, odtwarzanie ich za pomocą odpowiednich wyrazów dźwiękonaśladowczych.
Rodzic odtwarza nagranie odgłosów wiatru, deszczu, burzy, gradu.
https://www.youtube.com/watch?v=UgQa0zE6lTY
Zadaniem dzieci jest podanie rozwiązania oraz wypowiadanie wyrazów dźwiękonaśladowczych z nimi związane, np. deszcz – „kap, kap”, „chlap, chlap”, wiatr – „fiu, fiu”, „wiu, wiu”, burza– „łup”, śnieg – „skrzypu-skrzyp”, grad – „pac, pac”, „puk, puk” itp.
- „Komunikaty pogody”– uzupełniania zadań w kartach pracy (6latki80, 5latki, s.52)
- „Słońce świeci-deszczyk pada”– zabawa ruchowa
Na hasło: Słońce świeci- dziecko wyrusza na spacer, maszeruje w dowolnym kierunku po całym pokoju. Na hasło: Deszczyk pada – dziecko ucieka przed deszczem, chroni się, „przyklejając” plecy do ściany. Zabawę powtarzamy kilka razy.
- „Rebusy pogodowe” – zabawa fonetyczno – literowa. (zał.2)
Rodzic rozkłada na stole kartoniki z literami i wręcza dziecku ponumerowane obrazki: pierwszy :1) garnek, 2) rower, 3) ananas, 4) dywan; drugi:1) rak, 2) okno, 3) sok, 4) aparat; trzeci: 1) wanna, 2) igła, 3) arbuz, 4) tulipan, 5) rakieta. Zadaniem dziecka jest odczytanie rebusu fonetyczno – literowego. Przedszkolak układa obrazki zgodnie z ich numeracją, nazywa je i wybrzmiewa pierwsze głoski. Następnie spośród rozsypanych kartoników z literami wybiera te odpowiadające głoskom i układa z nich wyraz zgodnie z kolejnością obrazków. Po ułożeniu liter odczytuje nowe wyrazy: grad, rosa, wiatr. Następnie wykonuje zadanie w kartach pracy (6latki, s.77,78, 5latki, s.54)
- Ćwiczenia gimnastyczne w podskokach
https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU
Język Angielski – 07.04.2021
- What`s the weather like? /łots de łeder lajk/- poznajemy słowa związane z pogodą
cloudy /klałdi/ – pochmurno
sunny /sani/ – słonecznie
rainy /rejni / -deszczowo
snowy /snołi/ – śnieżnie
windy / łindi/ – wietrznie
stormy /stormi/- burzowo
- Zabawa „What’s missing?”/łots mising/- Czego brakuje?
Rodzic rozkłada na stole obrazki ze wszystkimi poznanymi słowami. Dziecko ma chwilę na dokładne zapamiętanie gdzie one leżą, potem zamyka oczy, a Rodzic chowa jeden obrazek. Dziecko musi odgadnąć, jaki obrazek zniknął i powiedzieć to słowo w j. angielskim.
- „Stań na”- zabawa ruchowa
Rodzic rozkłada na dywanie obrazki związane z pogodą. Dziecko chodzi po dywanie, w tle gra muzyka, Rodzic zatrzymuje muzykę i wypowiada słowo związane z pogodą, zadaniem dziecka jest szybko odnaleźć obrazek i na nim stanąć.
- Pogodowe memory- zabawa.
Rodzic rozkłada na dywanie lub stole karty obrazkiem do dołu. Zabawa polega na odnajdowaniu par takich samych kart. Dziecko odsłania 2 karty. Jeśli są to takie same karty, nazywa je w j. angielskim i zabiera je, jeśli nie są takie same, karty odwraca z powrotem.