Wtorek – 06.04.2021r.
- Zagadki o pogodzie – rozwiązywanie zagadek słownych
https://www.youtube.com/watch?v=Brw0UwYHIYg
- Jaka jest dzisiaj pogoda? – założenie kalendarza pogody. (zał.1)
Dziecko obserwuje pogodę za oknem, określa, jakie zjawiska atmosferyczne zobaczyło. Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat prowadzenia obserwacji przyrodniczych i odnotowywania spostrzeżeń w kalendarzu:
– godziny obserwacji – rano (godzina 8), południe (godzina 12), wieczór (godzina 19);
– czas trwania obserwacji – 2–3 minuty;
– termin prowadzenia obserwacji – okres tygodnia (np. od poniedziałku do niedzieli);
– sposób sporządzania notatek na temat dostrzeżonych zjawisk –dziecko w swoim kalendarzu rysuje odpowiednie symbole pogodowe.
- „Pogoda”- zabawa ruchowo-muzyczna
https://www.youtube.com/watch?v=cGOK6AcTLZE
- „Deszczowe chmury” – zabawa matematyczna, utrwalenie umiejętności przeliczania i rachowania w zakresie 1–10. (zał.2)
Rodzic daje dziecku chmurki, każda jest oznaczona inną liczbą. Zadaniem dziecka jest ułożenie tylu kropelek deszczu, ile wskazuje liczba na chmurce. Następnie Rodzic rozkłada chmurki z działaniami. Dziecko dokonuje obliczeń, dodając lub odejmując kropelki, podaje wyniki i zapisuje właściwą cyfrę. Następnie wykonuje zadanie w kartach pracy (6latki s.81, 5latki, s.55 )
- „Deszczowa chmura”- praca plastyczna
Potrzebne będą: biała kartka, niebieska kartka, ołówek, nożyczki, klej, słomki do napojów, sznurek.
https://www.youtube.com/watch?v=nsgMTnyUh3Y