Piątek – 16.04.2021r.

  1. Co już wiemy o kosmosie?” – zabawa prawda/fałsz

Rodzic czyta zdania. Zadaniem dziecka jest wskazanie prawdy lub fałszu poprzez podniesienie kciuka do góry (odpowiedź właściwa) lub kciuka w dół (odpowiedź fałszywa) Przykładowe zdania:

Kosmos to wszystkie gwiazdy, planety i galaktyki. (P)

W Układzie Słonecznym jest 6 planet. (F)

Słońce jest gwiazdą. (P)

Ziemia należy do galaktyki, która nazywa się Mleczna Droga. (P)

Ziemia jest czwartą planetą od słońca. (F)

Mars nazywamy czerwoną planetą. (P)

Merkury ma pierścienie. (F)

Księżyc to naturalny satelita Ziemi, który krąży wokół niej dzięki sile grawitacji. (P)

Astronauta i astronom to te same zawody. (F)

Astronauta leci w kosmos samolotem. (F)

Statki kosmiczne wyposażone są w komputery i ekrany.(P)

  1. „Kosmiczne memory”- zabawa, która polega na odnajdowaniu par takich samych kart.

https://wordwall.net/pl/resource/12309237/%C5%82%C4%85czenie-w-pary-kosmos

  1. „Kosmiczne puzzle”- układanie puzzli

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/225678-wyprawa-w-kosmos/4×3

  1. „Kosmiczne wygibasy”- zabawa ruchowa.

Rodzic odtwarza dowolną piosenkę, na pauzę wskazuje dziecku jaką pozę musi wykonać. W kolejnej rundzie zmiana: dziecko wskazuje pozę, jaką musi wykonać rodzic. I tak na zmianę, aż do końca trwania piosenki.

  1. „Kosmiczne orbity”- porównywanie długości (zał.1)

Zał. 1 – 16.04.2021r.

– Dziecko otrzymuje 2 paski (orbity), sprawdza czy są takie samej długości.  Układa je przed sobą jeden na drugim. Z jednego paska robi harmonijkę i kładzie nad drugim paskiem. Czy one nadal są takiej samej długości? Sprawdzamy przez rozciągnięcie harmonijki.

– Poznanie starych metod pomiaru długości: mierzenie stopą, łokciem, dłonią. Czy to prawidłowa miara i czy chcesz tak zmierzyć orbity? Dziecko samodzielnie mierzy najpierw krokami, potem stopami, łokciem, dłonią, a następnie prosi Rodziców o pomiar. Wniosek: pomiary nie są dokładne.

– Poznanie współczesnych narzędzi pomiarowych: miara krawiecka, stolarska i linijka szkolna ( oglądanie narzędzi, opisywanie ich, zauważenie, iż na każdym są kreski i cyfry: wyjaśnienie, że tak oznacza się centymetry)

– Posługiwanie się tymi narzędziami. Mierzenie i porównywanie długości pasków.

  1. „Kosmiczna przygoda”- opowieść ruchowa

https://www.youtube.com/watch?v=JDsU9ig_TTA

 

Język Angielski – 16.04.2021r.

1. „Hello!”- śpiewamy dobrze nam znaną piosenkę

https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

2. „What`s the weather like?” /łots de łeder lajk/- utrwalamy słowa związane z pogodą

cloudy /klałdi/ – pochmurno

sunny /sani/ – słonecznie

rainy /rejni / -deszczowo

snowy /snołi/ – śnieżnie

windy / łindi/ – wietrznie

stormy /stormi/- burzowo

 

3. „Czy zapamiętasz?” – zabawa

Rozkładamy na dywanie lub stole obrazki. Nazywamy wszystkie elementy pogody po kolei. Następnie odwracamy do dołu jedną kartę i ponownie nazywamy wszystkie karty razem z tą zasłoniętą. Potem znowu odwracamy drugą kartę i znowu nazywamy wszystkie karty razem z dwoma odwróconymi. Potem odwracamy trzecią, czwartą, itd.

4. „It’s rainy, it’s sunny”- zabawa ruchowa

Dziecko spaceruje po dywanie w rytm muzyki. Na pauzę  Rodzic pokazuje obrazki SUNNY /sani/ lub RAINY/rejni/. Gdy dziecko zobaczy kartę SUNNY biega wesoło i wkręca tzw. “żarówki” rękoma, natomiast gdy zobaczy RAINY zatrzymuje się i siada na dywanie.

5. „It’s sunny”- karta pracy

Zał. 1