Poniedziałek – 12.04.2021r.

Krąg tematyczny tygodnia:  „Multimedia Przedszkolaka”

„Tablet i smartfon”

Witam Was kochane Misie w kolejnym tygodniu naszej pracy zdalnej. Przez najbliższe kilka dni będziemy sobie rozmawiać o telefonach, tabletach, komputerach, telewizorach i ….. o czym jeszcze? Dowiecie się w najbliższych dniach 🙂 Na początek posłuchajcie wierszyka  pani Agnieszki Frączek pt. „Halo! Kto mówi?”

  • „Halo, kto mówi?” – rozmowa na podstawie wiersza Agnieszki Frączek

Halo! Kto mówi?

– Halo, halo! Czy jest Krycha?
– A kto mówi?
– Ja! Nie słychać?
Krysia śpi… jest środek nocy.
– Eee… kwadransik po północy…
Nigdy nie śpię o tej porze,
Więc i Krycha spać nie może!
To co, mogę z nią pogadać?
Halo!
Czy rozmawiasz przez komórkę,
czy słuchawkę masz ze sznurkiem,
czy do kumpla dzwonisz z budki,
by pogadać pół minutki,
czy wygodnie siedzisz w domku
i obdzwaniasz tłum znajomków –
najpierw przedstaw się. Konicznie!
Bo (choć brzmi to niedorzecznie)
trudniej poznać cie po głosie
niż po uszach czy po nosie.

                                              Agnieszka Frączak

A teraz  spróbujcie odpowiedzieć na kilka pytań:

  • Jak oceniacie zachowanie osoby, która dzwoniła do Krysi?
  • Czego nie zrobiła osoba, która dzwoniła?
  • Dlaczego tak ważne jest, aby się przedstawić, kiedy do kogoś dzwonimy?
  • Kiedy zadzwonił telefon?
  • Czy wypada dzwonić do kogoś w środku nocy?
  • Co zrobić, jeśli sprawa jest naprawdę pilna i nie można z nią zaczekać do rana?
  • „Rozmowa telefoniczna” – zabawa naśladowcza.

Do tej zabawy będzie Wam potrzebny np. zabawkowy telefon (można wykorzystać zwykły klocek). Siadamy sobie na dywanie. Gdy usłyszycie „dzwonek” podnosicie telefon i mówicie: Halo! Po wysłuchaniu informacji przekazanej przez Rodzica próbujecie za pomocą mimiki oraz ruchów całego ciała zademonstrować reakcję na usłyszaną informację 🙂 Przykładowe informacje:

  • Rodzice mają dla ciebie niespodziankę (radość)
  • Babcia się rozchorowała i musi leżeć w łóżku (smutek)
  • Brat zepsuł twoją ulubiona zabawkę (złość)
  • Po okolicy biega groźny pies (strach)
  • …………………………………….
  • „Telefon” – praca plastyczno – techniczna.

            Na początek poproszę Rodziców o przygotowanie 2 plastikowych kubeczków lub opakowań po jogurtach, kefirach lub po lodach, nożyczki, kolorowy papier, klej, wykałaczki lub zapałki, nitkę.
            Waszym zadaniem – kochane Misie – będzie ozdobić kubeczki elementami wyciętymi z kolorowego papieru. Następnie z pomocą Rodzica w dnie każdego kubeczka zróbcie dziurkę,  przez którą trzeba przewlec nitkę, która  połączy dwa kubeczki. Na każdym  końcu nitki zawiązujemy solidny supeł. Można zabezpieczyć nitkę, zawiązując na jej końcu wykałaczkę lub zapałkę. Telefon gotowy 🙂

            W jaki sposób można korzystać z telefonu? Gdy jedna osoba mówi do swojego kubeczka, druga słucha, przykładając kubeczek do ucha. Trzeba pamiętać o tym, że to nitka  przenosi drgania, wiec aby telefon działał, musi być solidnie napięta i nie można jej dotykać.

  • „Telefonujemy” – odgrywanie scenek.

Do kolejnej zabawy będą Wam potrzebne telefony, które właśnie zrobiliście 🙂 Podczas zabawy dzwonicie do siebie (do Rodzica, do brata, siostry) i rozmawiacie na dowolne tematy. Pamiętajcie o tym, by w czasie zabawy stosować zwroty grzecznościowe podczas powitania i pożegnania.

  • „Głuchy telefon” – zabawa doskonaląca zmysł słuchu.

Propozycja zabawy dla całej Rodziny 🙂 Siadamy sobie w kole, Rodzic rozpoczyna zabawę. Wymyśla słowo, wyrażenie lub zdanie. Następnie mówi je na ucho osobie siedzącej po prawej stronie, która z kolei powtarza je na ucho kolejnej. Zabawa trwa do momentu, kiedy ostatni członek rodziny powtórzy tekst na głos. Rodzic sprawdza, czy wiadomość została przekazana poprawnie.

MIŁEJ ZABAWY 🙂