Czwartek – 01.04.2021r.
- „Przedstawienie” – słuchanie wiersza
W klasie wielkie poruszenie.
Występują dziś na scenie
Ala, Ola, Ewa, Basia,
Kuba, Kazio, Staś i Kasia…
– Na odpady nie ma rady.
Nie schowamy do szuflady
gór odpadów oraz śmieci.
– Wiedzą o tym nawet dzieci!
Na odpady nie ma rady,
lecz nie płaczmy, bez przesady
aby na to coś zaradzić
trzeba z głową je gromadzić.
– Segregujmy je dokładnie
zamiast wrzucać jak popadnie.
– I od dzisiaj śmiećmy z głową,
nowocześnie, postępowo!
Czyś jest biedny, czy bogaty,
kładź oddzielnie szkło i szmaty,
i przedmioty metalowe,
i odpady plastikowe.
– Recyklingu dobre duszki
prędko zrobią z puszek puszki,
buteleczki z buteleczek,
pudełeczka z pudełeczek…
– A ze szmat, z makulatury
– pism i książek całe góry!
– Niech się wreszcie normą stanie
wtórne wykorzystywanie!
Jaś brwi zmarszczył, myśli, myśli…
– Kupmy koszyk na ogryzki!
Próbę recyklingu zróbmy
i na jabłka je przeróbmy!
- Rozmowa na temat wiersza oraz zasad działania recyklingu (polega na ponownym przetworzeniu tych samych materiałów)
Z makulatury i starych szmat produkuje się papier. Dzięki temu nie musimy ścinać drzew, których drewno też używamy do produkcji papieru.
Z plastikowych odpadów powstają tworzywa sztuczne oraz nowe opakowania plastikowe.
Szkło przetapiają huty szkła. Służą do wyrobu nowych opakowań szklanych.
Złom jest przetapiany w hutach na metale, z których produkuje się np. karoserie samochodów.
Ze starych aluminiowych puszek powstają nowe.
- „Śmieciu, precz!” – zabawa z elementem podskoku.
Dziecko chodzi swobodnie po dywanie w różnych kierunkach. Na słowa: Śmieciu, precz!, schyla się, udając podnoszenie śmiecia z podłogi, i podskakuje, próbując wrzucić go do kosza na śmieci.
- „Ekologiczne instrumenty” – praca techniczna
Dziecko odrysowuje na kartonie kształt krawędzi plastikowego pojemnika, np. po jogurcie, serku. Następnie do pojemników wsypuje trochę ryżu, grochu lub fasoli. Zakleja otwór wyciętą wcześniej tekturą i okleja białym papierem. Dowolnie ozdabia swój instrument.
- „Nasza muzyka” – zabawy muzyczne z wykonanymi samodzielnie instrumentami
Rodzic wypowiada słowo „ekologia” różnym natężeniem głosu (cicho, głośno, szybko, wolno). Zadaniem dziecka jest grzechotanie w taki sam sposób, w jaki Rodzic wypowiedział słowo.
- „Nasza planeta”- utrwalenie piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I