Czwartek – 01.04.2021r.

  1. „Przedstawienie” – słuchanie wiersza

W klasie wielkie poruszenie.

Występują dziś na scenie

Ala, Ola, Ewa, Basia,

Kuba, Kazio, Staś i Kasia…

– Na odpady nie ma rady.

Nie schowamy do szuflady

gór odpadów oraz śmieci.

– Wiedzą o tym nawet dzieci!

Na odpady nie ma rady,

lecz nie płaczmy, bez przesady

aby na to coś zaradzić

trzeba z głową je gromadzić.

– Segregujmy je dokładnie

zamiast wrzucać jak popadnie.

– I od dzisiaj śmiećmy z głową,

nowocześnie, postępowo!

Czyś jest biedny, czy bogaty,

kładź oddzielnie szkło i szmaty,

i przedmioty metalowe,

i odpady plastikowe.

– Recyklingu dobre duszki

prędko zrobią z puszek puszki,

buteleczki z buteleczek,

pudełeczka z pudełeczek…

– A ze szmat, z makulatury

– pism i książek całe góry!

– Niech się wreszcie normą stanie

wtórne wykorzystywanie!

Jaś brwi zmarszczył, myśli, myśli…

– Kupmy koszyk na ogryzki!

Próbę recyklingu zróbmy

i na jabłka je przeróbmy!

  1. Rozmowa na temat wiersza oraz zasad działania recyklingu (polega na ponownym przetworzeniu tych samych materiałów)

Z makulatury i starych szmat produkuje się papier. Dzięki temu nie musimy ścinać drzew, których drewno też używamy do produkcji papieru.

Z plastikowych odpadów powstają tworzywa sztuczne oraz nowe opakowania plastikowe.

 Szkło przetapiają huty szkła. Służą do wyrobu nowych opakowań szklanych.

Złom jest przetapiany w hutach na metale, z których produkuje się np. karoserie samochodów.

Ze starych aluminiowych puszek powstają nowe.

  1. „Śmieciu, precz!” – zabawa z elementem podskoku.

Dziecko chodzi swobodnie po dywanie w różnych kierunkach. Na słowa: Śmieciu, precz!, schyla się, udając podnoszenie śmiecia z podłogi, i podskakuje, próbując wrzucić go do kosza na śmieci.

  1. „Ekologiczne instrumenty” – praca techniczna

Dziecko odrysowuje na kartonie kształt krawędzi  plastikowego pojemnika, np. po jogurcie, serku. Następnie do pojemników wsypuje trochę ryżu,  grochu lub fasoli. Zakleja otwór wyciętą wcześniej tekturą i okleja białym papierem. Dowolnie ozdabia swój instrument.

  1. „Nasza muzyka” – zabawy muzyczne z wykonanymi samodzielnie instrumentami

Rodzic wypowiada słowo „ekologia” różnym natężeniem głosu (cicho, głośno, szybko, wolno).  Zadaniem dziecka jest grzechotanie w taki sam  sposób, w jaki Rodzic wypowiedział słowo.

  1. „Nasza planeta”- utrwalenie piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I