Poniedziałek – 29.03.2021r.

  1. „Apel do ludzi” – słuchanie wiersza:

Gdy się do życia wiosną świat budzi,

przyroda pisze apel do ludzi:

– To my, rośliny!

– To my, zwierzęta!

O naszym zdrowiu nikt nie pamięta?

Trujące ścieki, trujące dymy, bez tlenu rzeki…

…My się dusimy!

A gdy umrzemy w trującym brudzie,

na martwej ziemi zginą też ludzie!

Chcemy żyć z wami w zgodzie, przyjaźni,

niechaj nie zabraknie wam wyobraźni!

Tęczowy motyl nad łąką lata,

pająk misternie sieć swą uplata.

Patrzcie, jak pięknie w lesie, w ogrodzie!

Ile jest życia w ziemi i w wodzie!

I ty, Przedszkolaku, oszczędzaj wodę,

nie niszcz i nie śmieć.

DBAJ O PRZYRODĘ!

  1. Rozmowa dotycząca treści wiersza

– O co apeluje do nas przyroda?

– Jakie zachowania  niszczą Ziemię?

– Co powinniśmy zrobić, aby nasza Ziemia była czysta i „zdrowa”?

 

  1. „Ziemskie problemy”- zabawa dydaktyczna

Rodzic  wypowiada różne zdania. Dziecko trzyma w dłoniach kartonik czerwony i zielony. Kiedy uzna, że opisywane zachowanie jest właściwe – podnosi zielony kartonik. Kiedy uzna zachowanie za niewłaściwe – podnosi czerwony kartonik.  Przykłady zdań: Gaszę światło w pokoju, kiedy z niego wychodzę. Segreguję śmieci. Niszczę rośliny. Podczas mycia zębów mam cały czas odkręconą wodę. Podczas pobytu w lesie lub na plaży głośno krzyczę. Kiedy zjem cukierka, rzucam papierek na ziemię. Nie depczę trawników. Używam torby ekologiczne.

Następnie dziecko wykonuje zadania w kartach pracy ( 6latki, s.58,59, 5latki, s.45, s.42)

 

  1. „ Narysuj… „– zabawa ruchowa przy muzyce.

Dziecko tańczy w rytm dowolnej muzyki. Na przerwę w muzyce Rodzic mówi: narysuj rybkę, a dziecko „rysuje” w powietrzu podany przez rodzica wzór. Po ponownym odtworzeniu muzyki dziecko tańczy swobodnie. Zabawę należy powtórzyć wielokrotnie. Przykłady do rysowania: drzewo, kosz, woda, kwiatek, słońce.

 

  1. „Kochamy Ziemię”- gra planszowa utrwalająca poznane litery, czytanie prostych wyrazów. (zał.1)

Potrzebne będą: pionki ( w zależności od liczby graczy), kostka do gry.

Jak grać?

– Rodzic zaznacza zielonym flamastrem „ląd” oraz niebieskim flamastrem „wodę”

– Dziecko rzuca kostką, liczy oczka i przesuwa pionek o tyle pól, ile oczek wskaże kostka.

Jeśli poprawnie odczyta wyraz znajdujący się na polu koloruje je i może na nim pozostać. Jeśli to zadanie się nie uda, dziecko wraca na poprzednie pole. Gra trwa tak długo, aż cała kula ziemska zostanie pokolorowana.   Dodatkowo można układać zdania zawierające wyrazy znajdujące się na Kuli Ziemskiej.

 

  1. „Nasza planeta”- wysłuchanie piosenki i próby śpiewu

https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I

Zał 1